onsdag 29 juni 2011

annat boende..strandliv & vill göra en Thelma and Louise


ännu en het sommarfikuleradag på stranden
..lugnet före stormen



..när jag springer omkring och jagar mitt lilla hjärtegryn som hittar på bus stup i kvarten ..
det är trångt svettigt och fullt med skrikande barn runtomkring...
har inte sovit på två år och varit jämmerligt sjuk i två veckor..
då skulle jag bara vilja byta liv..
göra en Thelma & Louise ...byta liv




grotta in mig i denna grotta kanske..
visst ser det mysigt ut..detta lilla hotel..




                                  



                                 mitt favorithus som återkommer i många av mina målningar




                                 ..flytta in i denna lilla våning..klocktornet mitt i Paris..






 
                                                                          ...stall...
                                                                ett enda stort rum..
                                 som min farbror P-O ..bodde några år i ett svinahus...
                                      med trätrall över skitrännorna..målade allt
                                  vitt och stort regält långbord..allt omringat av hans ateljé



                                                                             trailerdrömmen


  
                                                               


..nej det är klart att jag inte lämnar mina små älsklingar...de är ju mitt liv och där jag är är ju de..så de får ju lugnt hänga med ..






                                                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar